vineri, 26 noiembrie 2010

Dosarele X între Vaslui şi Rm. Vâlcea

Destine paralele
Deşi se aflau la peste 400 kilometri distanţă, Adrian Porumboiu şi Ion Crăciunescu au păţit-o în aceeaşi zi şi cam la aceeaşi oră
Dacă destinele oamenilor ar fi cunoscute, probabil că pentru toţi Nostradamus n-ar fi decât un banal nume cu rezonanţe de anticariat. Povestea cuplului Ion Crăciunescu - Adrian Porumboiu, doi dintre cei mai valoroşi arbitri din istoria fotbalului românesc, este pe cât de mediatizată, pe atât de fantastică. Născuţi pe aceeaşi dată, 27 septembrie 1950, cei doi răspund de mai mult timp la apelativul "siamezii". Şi pe bună dreptate dacă ne gândim la coincidenţele care se intersectează pe cărţile lor de vizită. Amândoi au absolvit ASE-ul, fiind repartizaţi la aceeaşi întreprindere de comerţ din Rm. Vâlcea, au locuit, la interval de doar câţiva ani, în acelaşi apartament din Rm. Vâlcea, au fiecare câte doi copii, au început cariera de arbitru în acelaşi an şi au fost ambii purtători ai ecusonului FIFA. Iar similitudinile ar putea continua.
Desprinsă parcă din "Dosarele X", aventura destinelor lor paralele merge înainte. Duminică după-amiază, aşa după cum v-am informat, pe când se întorcea de la cursul bianul al arbitrilor din Divizia Naţională, Adrian Porumboiu a suferit un grav accident de circulaţie, în urma căruia, dn fericire, vasluianul a scăpat teafăr. În aceeaşi zi şi cam pe la aceeaşi oră, la peste 400 kilometri distanţă, Ion Crăciunescu avea parte de un incident aproape la fel de neplăcut. "Am luat masa împreună cu fostul vicepreşedinte al Farului, Bebe Pilcă, la un restaurant din Rm. Vâlcea, povesteşte Crăciunescu. După ce am plătit, mi-am băgat portofelul în buzunar, dar când l-am căutat, peste vreo două ore, mi-am dat seama că am fost lucrat". Preşedintele Universităţii Craiova n-a vrut să facă publică suma de bani care o deţinea în portofel, dar s-a declarat mulţumit că hoţii nu l-au deposedat de acte. "Vă daţi seama câtă alergătură m-ar fi aşteptat pe la Poliţie ca să îmi fac rost de un alt set de documente de identitate", a conchis Crăciunescu. Nu înainte de a adăuga că, totuşi, în comparaţie cu ceea ce a păţit Porumboiu, necazul său este insignifiant.
Material apărut în ziarul "ProSport" din data de 16 iulie 1997, semnat de Andrei Vochin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu