luni, 30 august 2010

Ion Crăciunescu: "Numai pe presupuneri nu-l puteam elimina pe Panduru"

Comentariile asupra derby-ului Steaua - Universitatea Craiova continuă, ţinând în continuare capul de afiş al paginilor sportive. Şi, tot în aceeaşi notă laudativă, sunt referirile la adresa arbitrajului prestat de vâlceanul Ion Crăciunescu. Ieri dimineaţă, am avut plăcuta surpriză să fim vizitaţi de reputatul purtător al ecusonului FIFA, aşa cum o face de fiecare dată când timpul îi permite. Prilej deosebit de a mai stărui şi noi câteva minute asupra unor faze din amintita partidă. Prima întrebare s-a referit la episodul Panduru, din minutul 38. Cavalerul fluierului a replicat, detaliind: "Cu 15 minute înaintea fluierului de start, am ţinut o mică şedinţă, în care i-am rugat pe cei doi tuşieri, Banu şi Grigorescu, să urmărească tot ceea ce se întâmplă în spatele meu, în momentul în care eu sunt cu faţa la faza de joc. Când a venit minutul respectiv, tocmai discutam cu Lăcătuş şi Stângă şi, aruncându-mi privirea, l-am văzut pe Papură prăbuşit pe gazon. Normal, m-am deplasat spre cei doi tuşieri să-mi relateze ce se întâmplase. Banu mi-a spus că a văzut un pumn aplicat lui Papură, dar nu poate identifica jucătorul de la Steaua care a comis infracţiunea. Grigorescu a fost mai scurt, zicând-mi că nu a văzut nimic. În asemenea condiţii, normal, nu am dictat nici o sancţiune pentru că tuşierul Banu nu a putut sau nu a vrut să-l recunoască pe cel impricinat. Numai pe presupuneri nu-l puteam da afară pe Panduru". Ion Crăciunescu a avut un argument şi pentru năbădăiosul Marius Lăcătuş. "Poate trebuia să-i dau un cartonaş galben, dar, recunosc cu mâna pe inimă, Lăcătuş mi-a vorbit în tot timpul jocului respectuos, ca un adevărat căpitan de echipă. Miza partidei l-a făcut, cu siguranţă, în câteva faze să fie mai , dar am considerat că nu a sărit cu intenţie ca altădată". Vâlceanul ne-a mărturisit că partida Steaua - Universitatea Craiova i-a prilejuit un fapt unic în cariera sa de arbitru. "Niciodată nu am arbitrat o formaţie, cum a fost cea a Universităţii Craiova, care să nu-mi reproşeze nimic. Craiovenii s-au comportat exemplar, fără vreun comentariu la deciziile mele. A fost o mare încântare pentru mine să constat acest lucru. Cum, de altfel, mi-au mers la inimă cuvintele domnului George Păunescu, rostite cu un fair-play pe care ar trebui să-l aibă toţi adevăraţii oameni de fotbal. Şi domnul Păunescu se pricepe chiar foarte bine la fotbal". Referindu-se la jucătorul care l-a impresionat în mod deosebit, Ion Crăciunescu a răspuns fără ezitare. "Gabi Popescu, mult deasupra tuturor. Un fotbalist de mare talent, care ar putea fi inclus chiar acum în lotul lui Iordănescu. Şi, alături de el, un alt craiovean care şi-a jucat bine rolul, Radu Niculescu".
Material de Şerban Ionescu, publicat în ziarul "Gazeta Sporturilor" din data de 13 aprilie 1995.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu