miercuri, 22 aprilie 2009

Cele 600 de decizii ale unui arbitru...

La o emisiune la GSPTV, arbitrul Cristian Balaj a făcut o declaraţie interesantă, care consider că merită comentată. "Voi ştiţi cîte decizii ia un arbitru într-un meci? 600! Arbitrul are deci ocazia să greşească de 600 de ori. Şi aruncarea de la margine e o decizie pe care o ia întreaga brigadă. Dacă 597 de decizii le-am luat bine şi alte 3 prost, sîntem făcuţi hoţi şi vagabonzi", a relatat Balaj.
Am pretenţia că am avut oarecari tangenţe cu acest fenomen şi de aceea îmi permit să fac unele aprecieri. Nu am numărat niciodată câte decizii ia un arbitru într-un meci, dar îl cred pe Balaj, care - probabil - se bazează pe nişte statistici UEFA. Nu fac nici un proces de intenţie nici unuia arbitru, dar... Balaj se bucură de întreaga mea consideraţie, fiind - în momentul de faţă - arbitrul din România pe care eu personal îl apreciez cel mai mult. Este adevărat că pentru un arbitru cinstit, care greşeşte două-trei decizii din 600 într-un meci, şi este făcut hoţ, nu este tocmai plăcut. Nu mă refer la această categorie de arbitri. Dar mai sunt cel puţin două alte categorii.
Mai există o categorie de arbitri, la meciurile cărora se înclină terenul... Dacă din 600 de decizii într-un meci, 50 sunt greşite, iar toate sunt greşite în aceeaşi direcţie, atunci sintagma "hoţ" este una îndreptăţită pentru acel arbitru.
De asemenea, dacă din 600 de decizii doar 2-3 sunt greşite, dar acelea înseamnă - spre exemplu - un penalty şi eliminarea unui jucător, în ultimele minute, iar prin acaestă decizie se stabileşte învingătoarea partidei, atunci apare o problemă... Acesta este genul de arbitru care încearcă să afişeze o corectitudine artificială, iar la momentul oportun o comite. Şi stabileşte învingătoarea! Apoi, poate spune din 600 de decizii, am greşit două-trei, de ce să fiu pus la zis?! E, asta-i deja parcă altceva... Repet, nu este cazul lui Balaj, cel puţin până la proba contrarie, dar...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu